Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2010

ΤΑ ΠΑΡΑΛΟΓΑ ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΟΤΗΤΑΣ-ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ



ΓΡΑΦΕΙ ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
http://www.perizitito.gr/product.php?productid=154887


"Συντηρητικός χωρίς τιμή, ριζοσπάστης εκ προμελέτης, εγκληματίας χωρίς έγκλημα, ο σύγχρονος πατέρας, πατέρας του τεχνικού ορθολογισμού και του αμοραλισμού, βυθίζεται ολοένα και περισσότερο στον βούρκο της παρακμής. Ο σημερινός πατέρας καλείται όχι τόσο να αποποιηθεί την ενοχή όσο να αποδείξει την αθωότητα του για μια σειρά από εγκλήματα που διέπραξαν οι προκάτοχοι του ως άλλοι θεοί στο όνομα της λογικής και της ιστορίας. Αλλά αυτό είναι παράλογο και, επιπλέον, άδικο. Ως εκ τούτου, ο πατέρας είναι σήμερα αναγκασμένος να συνεχίζει την ιστορία ωθώντας τη λογική στα όρια της πλήρους ψευδαίσθησης. Στο όνομα της τελευταίας το έγκλημα επιβάλλεται τώρα ως απολύτως λογικό, προμελετημένο και ηθικώς αδιάφορο. Το άλλοθι δεν είναι πλέον η ιστορία ως πηγή παραλόγου αλλά η ψευδαίσθηση ως όριο της λογικής".
Στο διεισδυτικό και συνάμα προφητικό τούτο δοκίμιο ο συγγραφέας ανατέμνει με δραματικό, όχι όμως και δυσοίωνο, τρόπο την παρακμή της πατρότητας συνδέοντάς την άμεσα με το πολιτικό και ιστορικό έγκλημα και ανιχνεύοντας τις πρωταρχικές αιτίες της κατά μείζονα λόγο στην έκπτωση του πατρικού ιδεώδους από τις αξίες της αλήθειας, της δικαιοσύνης και της ηθικής συνείδησης.

ΙΝΔΙΑ
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=121103

Ομορφες Ινδές με αμυγδαλωτά μάτια πρωταγωνιστούν στα έργα που μοιάζουν με κόμικ της Τσίτρα Γκανες, η οποία ζει στη Νέα Υόρκη. Η υπερβολή του καλού και του κακού που χαρακτηρίζει την παραδοσιακή ινδική λογοτεχνία αλλά και οι κατεστημένες απόψεις για τη θέση της γυναίκας είναι στο στόχαστρό της.

ΕΞΕΡΓΕΡΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΑ
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=109047

......... η εξέγερση ήταν μια έκφραση ενός πολιτικού οργανισμού σε μηδενική βάση. Οι διαδηλωτές δεν είπαν «Θέλω αυτό ή εκείνο», αλλά απλώς «Εδώ είμαστε», «βρισκόμαστε απέναντι». Δεν διεκδικούμε αυτό ή εκείνο το δικαίωμα, αλλά το «δικαίωμα να έχουνε δικαιώματα». Ελεγαν «Εμείς ο κανένας, οι μαθητές, οι φοιτητές, οι άνεργοι, η γενιά των 600 ευρώ, είμαστε το παν. Εμείς οι απολιτικοί, οι σιωπηλοί, οι διαφορετικοί, είμαστε το αποκλειστικά "καθολικό", απέναντι σε εκείνους που μεταφράζουν τα ιδιαίτερα συμφέροντά τους ως καθολικά». Αυτή η διαλεκτική έχει ακολουθήσει όλα τα ριζοσπαστικά γεγονότα στη νεωτερικότητα, από τις μεγάλες επαναστάσεις ώς την πάλη για πολιτικά δικαιώματα και τον φεμινισμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου